Tyto obchodní podmínky jsou určeny výhradně pro kupujícího spotřebitele (dále jen „kupující“), který uskuteční nákup v internetovém obchodě www.hrejsemnou.cz

1. Preambule

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále též VOP) platí pro objednání školení na internetovém portálu www.hrejsemnou.cz, který je provozován IDEAIFY s.r.o., IČ: 207694385, se sídlem Na Studních 71, 284 01 Kutná Hora, zaps. v OR vedeném městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 305660/MSPH.

Tyto VOP upravují vztahy mezi Objednávajícím a Prodávajícím v oblasti prodeje služeb mezi IDEAIFY s.r.o., (dále jen „Prodávající“) a jejími obchodními partnery (dále jen „Objednávající“).

Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Objednávající podáním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, jejichž nedílnou součást tvoří reklamační řád, a že s nimi souhlasí.

2. Definice

Prodávající

Prodávajícím je (společnost) IDEAIFY s.r.o., IČ: 07694385, se sídlem Na Studních 71, 284 01 Kutná Hora, zaps. v OR vedeném městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 305660/MSPH.

Objednávající

Objednávajícím je spotřebitel nebo podnikatel.

Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění kupní Smlouvy s Prodávajícím nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. Spotřebitel při zahájení obchodních vztahů předává Prodávajícímu pouze své kontaktní údaje, nutné pro bezproblémové vyřízení objednávky, popřípadě údaje, které chce mít uvedeny na nákupních dokladech.

Právní vztahy Prodávajícího se spotřebitelem výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, oba v platném znění, jakož i předpisy souvisejícími.

Podnikatelem se rozumí:

  • osoba zapsaná v obchodním rejstříku (především obchodní společnosti),
  • osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění (živnostník zapsaný v živnostenském rejstříku),
  • osoba, která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů (sem patří např. svobodná povolání jako advokacie apod.),
  • osoba, která provozuje zemědělskou výrobu a je zapsána do evidence podle zvláštního předpisu.

Právní vztahy Prodávajícího s Objednávajícím, který je podnikatel, výslovně neupravené těmito VOP ani Smlouvou mezi Prodávajícím a Objednávajícím se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník v platném znění, jakož i předpisy souvisejícími.

Individuální Smlouva Prodávajícího s Objednávajícím je nadřazena obchodním podmínkám.

 3. Zpracování osobních údajů

Veškeré nakládání s osobními údaji Objednávajících se řídí zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů a ostatními právními předpisy platnými na území ČR. Objednávající svým svobodným rozhodnutím (stiskem tlačítka Dokončit objednávku) dává najevo, že si je vědom všech výše uvedených skutečností a souhlasí s dalším zpracováním svých osobních údajů pro účely obchodní činnosti provozovatele tohoto portálu. Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, Objednávající má právo na přístup k údajům a náleží mu ochrana práv v rozsahu stanoveném zákonem. Tento souhlas může Objednávající kdykoli písemně odvolat. Osobní údaje budou plně zabezpečeny proti zneužití. Data budou uchovávána a nebudou poskytnuta třetí straně.

Objednávající poskytnutím uvedených osobních údajů a odkliknutím potvrzující ikony dobrovolně souhlasí s tím, aby údaje poskytnuté v rozsahu, které v konkrétním případě vyplnil či které byly o něm získány na základě uzavřené kupní Smlouvy či v rámci prohlížení internetových stránek provozovatele, byly zpracovány Provozovatelem a Prodávajícím, jehož údaje jsou uvedeny v Preambuli těchto podmínek, jakožto správcem za účelem nabízení služeb a produktů správce, zasílání informací o činnosti správce, a to i elektronickými prostředky (zejména e-mail, SMS zprávy, telemarketing) dle zákona č. 480/2004 Sb., na dobu do odvolání tohoto souhlasu (např. zasláním libovolné zprávy na email: info[at]hrejsemnou.cz). Zpracováním výše uvedených osobních údajů může správce pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele.

Správce tímto informuje subjekt údajů a poskytuje mu výslovné poučení o právech vyplývajících ze zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, tj. zejména o tom, že poskytnutí osobních údajů správci je dobrovolné, že subjekt údajů má právo k jejich přístupu, má právo výše uvedený souhlas kdykoliv písemně odvolat na adrese správce a dále má právo v případě porušení svých práv obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů a požadovat odpovídající nápravu, kterou je např. zdržení se takového jednání správcem, odstranění vzniklého stavu, poskytnutí omluvy, provedení opravy či doplnění, zablokování, likvidace osobních údajů, zaplacení peněžité náhrady, jakož i využití dalších práv vyplývajících z § 11 a 21 tohoto zákona. Pokud si Kupující přeje opravit osobní údaje, které o něm Provozovatel nebo Prodávající zpracovává, může jej o to požádat na emailové adrese info[at]hrejsemnou.eu nebo na výše uvedené poštovní adrese Prodávajícího.

Svým podpisem souhlasím s tím, že mnou poskytnuté údaje budou společností IDEAIFY s.r.o. použity v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady 2016/679 ze dne 27.4.2016 (GDPR) výhradně pro účely vystavení osvědčení či potvrzení o absolvování (rekvalifikaci) kurzu a návazné marketingové aktivity. Údaje budou uchovávány ve společnosti IDEAIFY s.r.o. jen po nezbytnou dobu. Svůj souhlas můžete kdykoliv zrušit na adrese info[at]hrejsemnou.eu

 4.a Objednávka a uzavření Smlouvy

Objednávající je oprávněn objednat školení nebo fotografickou službu u Prodávajícího skrze objednávkový systém portálu www.hrejsemnou.cz, popř. telefonicky nebo e-mailem.

Návrhem k uzavření kupní smlouvy je umístění nabízeného produktu Prodávajícím na internetový portál www.hrejsemnou.cz. Kupní smlouva vzniká odesláním objednávky, popř. telefonickou objednávkou nebo e-mailem Objednávajícího spotřebitelem a přijetím objednávky Prodávajícím. Toto přijetí Prodávající neprodleně potvrdí Objednávajícímu informativním emailem na zadaný email, na vznik Smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Vzniklou Smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Vzniklá smlouva může být upřesněna „Smlouvou o díle“.

Tyto VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce, přičemž kupní smlouvu je možné uzavřít též pouze v jazyce českém. Spotřebitel, který má trvalé bydliště v členském státě Evropské unie mimo území České republiky, popř. který je občanem členského státu Evropské unie mimo území České republiky, potvrzením objednávky souhlasí s uzavřením kupní smlouvy v českém jazyce. Po uzavření kupní smlouvy není možné zjišťovat, zda při zpracování dat před podáním objednávky vznikly chyby, případně tyto chyby opravovat. Uzavřená kupní smlouva je Prodávajícím archivována a je po vyžádání Objednávajícímu přístupná ve lhůtě 2 let ode dne jejího podpisu.

4.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a provozovatel není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

4.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Platnou je cena zboží uvedená ve webovém rozhraní obchodu v době odeslání objednávky zákazníkem. Ceny zboží nejsou přizpůsobovány osobě kupujícího na základě automatizovaného rozhodování. Provozovatel tímto výslovně upozorňuje zákazníka, že vložením zboží do košíku nedochází k rezervaci jeho ceny uvedené ve webovém rozhraní obchodu k okamžiku „vložení“ zboží do košíku. Tímto ustanovením není omezena možnost provozovatele uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

4.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží a o způsobu a času dodání zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. V případě, kdy provozovatel nabízí dopravu zboží zdarma, je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně zákazníka zaplacení minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené ve webovém rozhraní obchodu. V případě, kdy dojde k částečnému odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení od smlouvy zákazníkem nedosahuje minimální výše, jež je potřebná pro vznik práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty, právo zákazníka na dopravu zboží zdarma zaniká a zákazník je povinen dopravu zboží provozovateli uhradit. 

4.4. Pro objednání zboží vyplní zákazník objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu, resp. v Aplikaci. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

– objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ zákazník do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),

– způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a

– informace o nákladech spojených s platbou a dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).

4.5. Před zasláním objednávky provozovateli je zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které do objednávky zákazník vložil, a to i s ohledem na možnost zákazníka zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Provozovatel upozorňuje zákazníka, že vložením zboží do košíku nedochází k rezervování zboží ani jeho ceny. Objednávku odešle zákazník provozovateli kliknutím na tlačítko „Koupit a zaplatit nyní“ či „Koupit a zaplatit při převzetí“ v závislosti na zvoleném způsobu platby. Údaje uvedené v objednávce jsou provozovatelem považovány za správné. Provozovatel neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení zákazníkovi potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty zákazníka uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa zákazníka“).

4.6. Provozovatel je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat zákazníka o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

4.7. Smluvní vztah mezi provozovatelem a zákazníkem vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je provozovatelem zasláno zákazníkovi elektronickou poštou, a to na adresu elektronické adresy zákazníka. Za objednávku se považuje též i žádost o rezervaci podle článku 4. Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, obsahuje potvrzení také údaj, že kupující výslovně souhlasí se započetím plnění před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a že bere na vědomí, že udělením souhlasu zaniká jeho právo odstoupit od smlouvy podle § 1837 písm. l) občanského zákoníku.

4.8. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí zákazník sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

4.9. Kupující je povinen při užívání veškerého elektronického obsahu zakoupeného u prodávajícího dodržovat povinnosti stanovené těmito obchodními podmínkami, právními předpisy upravujícími autorská díla a konkrétními licenčními podmínkami daného produktu. Pokud kupující poruší takto stanovené povinnosti, pak je povinen uhradit případnou náhradu škody, přičemž takové jednání může mít také trestněprávní následky. Kupující je oprávněn veškerá elektronická díla užívat výhradně pro svou osobní potřebu, a nikoliv za účelem dosažení přímého nebo nepřímého hospodářského nebo obchodního prospěchu, není-li v licenčních podmínkách uvedeno něco jiného. Kupující není oprávněn kopírovat zakoupený elektronický obsah, ani jej jiným způsobem rozmnožovat, pořizovat z něj opisy, výstřižky a jinak s ním nakládat v rozporu s autorskými právy, jinými právními předpisy a/nebo licenčními podmínkami daného produktu. Toto ustanovení obchodních podmínek se užije taktéž na elektronický obsah, který prodávající poskytl kupujícímu jako dar.

4.b Právo odmítnout uzavření smlouvy

  1. Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout uzavřít kupní smlouvu nebo poskytovat služby v následujících případech:
    a) Zákazník v minulosti opakovaně porušil obchodní podmínky, nezaplatil za objednané zboží/služby, nebo způsobil jinou škodu prodávajícímu.
    b) Zákazník v minulosti jednal vůči prodávajícímu nebo jeho zaměstnancům agresivním, urážlivým či jinak nevhodným způsobem.
    c) Prodávající má oprávněné podezření, že zákazník hodlá zboží nebo služby zneužít v rozporu se zákonem nebo dobrými mravy.
    d) Zákazník neplní zákonné či smluvní povinnosti související s předchozími objednávkami, např. neprovedl včas vrácení zboží v rámci reklamačního řízení nebo způsobil prodávajícímu jiné ztráty.

  2. Odmítnutí uzavření smlouvy není zaměřeno vůči zákazníkovi osobně a prodávající jej vždy rozhoduje na základě objektivních skutečností.

  3. Prodávající tímto prohlašuje, že odmítnutí prodeje zboží nebo poskytování služeb nesmí být diskriminační, zejména na základě rasy, pohlaví, věku, náboženství či jiných chráněných důvodů dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

  4. Pokud prodávající odmítne uzavřít smlouvu se zákazníkem, informuje jej o této skutečnosti písemně, a to včetně stručného důvodu odmítnutí, na požádání zákazníka.

5. Cena a platba

Ceny uváděné na portálu www.hrejsemnou.cz prodejce jsou smluvní, konečné, vždy aktuální a platné, a to po dobu, kdy jsou takto Prodávajícím v internetovém obchodě nabízeny. Konečná kalkulovaná cena po vyplnění objednávkového formuláře je již uvedena včetně všech dalších nákladů. Jako cena při uzavření Smlouvy mezi prodávajícím a objednávajícím platí cena uvedená u zboží v době objednávání kurzu Objednávajícím. Objednávající může kurz absolvovat až po jeho úplném uhrazení, pokud není toto dohodnuto jinak.

Prodávající akceptuje následující platební podmínky:

  • Platba převodem z účtu (QR kódem) na účet
  • Platba kartou prostřednictvím platební brány
  • Platba hotově při osobním předání

Splatnost v případě platby na fakturu je 10 kalendářních dnů od data vystavení, nedohodnou-li se smluvní strany jinak, přičemž Objednávající je povinen uhradit částku tak, aby v den splatnosti faktury byla již připsána na účet Prodávajícího, jinak se Objednávající ocitne v prodlení a za každý den prodlení bude Objednávajícímu účtováno penále ve výši 1 % dlužné částky.

Termíny úhrady za objednané kurzy nebo služby focení:

a.)     Platba převodem – platba musí být zaslána na účet prodávajícího do 10 kalendářních dnů od objednání kurzu a připsána na účet Prodávajícího nejpozději 1 kalendářní den před začátkem školení (není-li domluveno jinak). Platbu směřujte výhradně na účet: 2801542757/2010 Fio Banka + VS

b.)     Platba převodem – platba musí být zaslána na účet prodávajícího do 10 kalendářních dnů od objednání fotografické služby a připsána na účet Prodávajícího nejpozději 7 kalendářních dní před začátkem fotografické služby (není-li domluveno jinak). Platbu směřujte výhradně na účet: 2801542757/2010 Fio Banka + VS

c.)    Platba kartou – platba musí být provedena minimálně 7 kalendářních dní před začátkem školení a realizací fotografické služby. Platbu směřujte výhradně na účet: 2801542757/2010 Fio Banka + VS

 6. Konání kurzu

Prodávající si vyhrazuje právo přesunout data konání kurzů při vzniku situací, které nemůže ovlivnit (např. náhlé onemocnění lektora, porucha dodávky elektrického proudu atd.). V tomto případě o tom neprodleně informujeme Objednávajícího a dohodne náhradní termín kurzu.

Prodávající si vyhrazuje právo zrušit plánovaný termín kurzu při nedostatečném počtu přihlášených zájemců. I v tomto případě bude Objednávajícímu nabídnut náhradní termín vybraného kurzu.

Pokud není domluveno jinak, platí během konání kurzu zákaz pořizování obrazových a zvukových záznamů.

 6a. Fotografická služba

Termín realizace fotografické služby určuje Objednávající, který prodávajícího písemně informuje o termínu focení a místě konání. Prodávající na základě vzájemného odsouhlasení termínu konání svatby potvrdí volný termín fotografa. V případě, že fotograf má obsazený termín, není smlouva uzavřena. Fotografická služba se řídí popisem objednané služby (balíčku služeb), popřípadě „Smlouvou o dílo“.

6b. Knižní zboží – knihy bez ohledu na obsah ve fyzické podobě, v pevné vazbě či brožované;

6c. Elektronický (též digitální) obsah

Zvukový, obrazový, popř. jiný záznam, zejména elektronické knihy (autorská díla rozmnožená a zpřístupňovaná v čitelné elektronické podobě)

6d. Elektronické dárkové poukázky

 7. Podmínky zrušení účasti v kurzu

Každé zrušení účasti v kurzu musí být oznámeno písemně (e-mailem). Všechny dále uváděné termíny jsou vztaženy k okamžiku doručení písemného zrušení školicímu středisku.

Při zrušení účasti v objednaném kurzu oznámené v období kratším než 10 pracovních dnů před zahájením objednaného kurzu se kurzovné nevrací, Objednávající má nárok na odběr výukových materiálů, které byly součástí ceny kurzu.

V případě oboustranné dohody mezi Objednávajícím a Prodávajícím mohou být podmínky zrušení účasti jiné.

 7a. Podmínky zrušení účasti na fotografické akci

Při zrušení účasti ze strany objednavatele fotografické služby se přijatá částka, poníží o 1 tisíc Kč (slovy: jeden tisíc Kč), jako kompenzace nákladů.

7b. ostatní produkty a zboží

Viz bod 10.

8. DODACÍ PODMÍNKY

8.1. Je-li uzavřena kupní smlouva způsobem dle čl. 3 těchto obchodních podmínek (vyjma rezervační objednávky dle těchto obchodních podmínek), prodávající doručí zboží prostřednictvím dopravce (osobně, elektronicky nebo službou Zásilkovna), kterému zboží předá v termínu uvedeném v potvrzené objednávce, resp. kupní smlouvě (u platby kartou online pak rovněž až po připsání peněz na účet prodávajícího).

8.2. Zboží bude následně doručeno v expediční lhůtě dopravce dle zvoleného způsobu dodání.

8.3. V případě doručení zboží prostřednictvím dopravce se připočítává k uvedené ceně zboží expediční poplatek. Aktuální výši dopravného je paušálně nastaveno na částku 100,- Kč. Prodávající garantuje ceny uvedené v nabídce, a to k okamžiku odeslání potvrzení objednávky kupujícímu. Ceny uvedené v internetovém obchodu prodávajícího platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.

8.4. Náklady spojené s balením zboží prodávající samostatně neúčtuje, jsou zahrnuty v expedičním poplatku.

8.5. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo Zásilkovny v okruhu uvedené adresy v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.

8.6. Převzetí zboží stvrzuje kupující způsobem požadovaným dopravcem dle zvoleného způsobu dodání zboží. Místem dodání zboží je blízká adresa uvedená kupujícím v objednávce. Kupující je vlastníkem zboží po zaplacení kupní ceny.

8.7. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

8.8. Nepřevezme-li kupující zboží, jedná se o porušení povinností z kupní smlouvy a prodávajícímu náleží nárok na náhradu škody takto způsobené, kterou představují náklady prodávajícím vynaložené na dodání zboží, a to zejména poštovné, manipulační poplatky a dále úplata za uskladnění.

8.9. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

8.10. Při převzetí zboží od dopravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit dopravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od dopravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží a další práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

9. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY UZAVŘENÉ S KUPUJÍCÍM SPOTŘEBITELEM

9.1. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 7.2. těchto obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 a 2 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy kupující spotřebitel nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezme zboží nebo:

– poslední kus zboží, objedná-li kupující spotřebitel v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,

– poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo

– první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.

Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, končí lhůta pro odstoupení uplynutím čtrnácti dnů ode dne uzavření smlouvy.

Kupující spotřebitel je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy i před převzetím zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v první větě tohoto odstavce, tj. odstoupení od kupní smlouvy postačuje odeslat před uplynutím příslušné lhůty. Pro odstoupení od kupní smlouvy je kupující spotřebitel oprávněn využít písemnou formu mail, dopis). Odstoupení od kupní smlouvy může kupující spotřebitel učinit formou dopisu zaslaného prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu sídla či provozovny prodávajícího, emailem na adresu elektronické pošty prodávajícího reklamace[at]hrejsemnou.cz či osobně v provozovně prodávajícího. 

9.2. Kupující spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku není kupující spotřebitel oprávněn mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:

a) o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy,

b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,

c) o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,

d) o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato s plněním; v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, spotřebitel byl poučen, že tím právo odstoupit od smlouvy zaniká, a podnikatel mu poskytl potvrzení podle § 1824a odst. 1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4..

9.3. V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží kupující spotřebitel zašle nebo předá prodávajícímu zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy, ledaže mu prodávající nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud kupující spotřebitel odešle zboží před jejím uplynutím. Odstoupí-li kupující spotřebitel od kupní smlouvy, nese kupující spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

9.4. Odstoupí-li kupující spotřebitel od kupní smlouvy, zašle na adresu prodávajícího: Na Studních 71, 284 01 Kutná Hora, bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od něho obdržel. Prodávající doporučuje, aby kupující spotřebitel vhodným způsobem doložil, že zboží koupil od prodávajícího, a to např. předložením kopie dodacího listu či faktury.

9.5. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 7.1. obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího spotřebitele, včetně nákladů na dodání kupujícímu spotřebiteli (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku kupujícím spotřebitelem zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání prodávajícím nabízený), do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím spotřebitelem (tím není dotčen čl. 5. obchodních podmínek), a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího spotřebitele přijal, tj. pro vrácení plateb použije prodávající stejný platební prostředek, který použil kupující spotřebitel pro provedení počáteční transakce. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím spotřebitelem již při vrácení zboží kupujícím spotřebitelem či jiným způsobem, pokud s tím kupující spotřebitel bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu spotřebiteli další náklady. V případě vrácení veškerého zboží v objednávce v rámci odstoupení od kupní smlouvy obdrží kupující spotřebitel náhradu celé objednávky včetně poplatků za dopravu a platbu, v případě částečné reklamace objednávky obdrží kupující spotřebitel pouze náhradu v hodnotě vráceného zboží.

9.6. Odstoupí-li kupující spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu spotřebiteli dříve, než prodávající obdrží zboží, nebo než mu kupující spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.

9.7. Jestliže kupující spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Prodávající je oprávněn kupujícímu spotřebiteli vrátit jen poměrnou část nákladů na dodání zboží, jestliže by náklady na dodání byly nižší, pokud by kupujícímu spotřebiteli doručoval jen zboží, které si kupující spotřebitel ponechal, a ne zboží, které bylo vráceno.

9.8. Kupující spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží vzniklé v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího spotřebitele na vrácení kupní ceny.

9.9. V případech, kdy má kupující spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím spotřebitelem. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu spotřebiteli kupní cenu bez zbytečného odkladu, byla-li již uhrazena, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím spotřebitelem.

9.10. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek. Za dárek se považuje rovněž zboží, které kupující obdržel zdarma v rámci akcí při nákupu určitého množství daného zboží, když tato darovací smlouva je tak rovněž uzavřena s rozvazovací podmínkou pro případ odstoupení od kupní smlouvy ohledně kteréhokoli zakoupeného zboží, v důsledku jehož koupě byl kupujícímu poskytnut tento dárek. Není-li dárek z objektivních důvodů možné vrátit či nelze vrátit v původní podobě pak je prodávající oprávněn požadovat úhrady odpovídající běžné ceně stejného zboží uvedené na webovém rozhraní obchodu nebo, nenabízí-li prodávající tento produkt k prodeji, potom běžné ceně stejného nebo srovnatelného zboží v místě a čase. Toto ustanovení se neuplatní, dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy v důsledku uplatnění práv kupujícího z vadného plnění.

9.11. Dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy ohledně zboží, na které byla kupujícímu poskytnuta množstevní sleva, a to pouze ohledně části takto zakoupeného zboží, je kupující povinen uhradit za zboží, ohledně kterého od kupní smlouvy neodstoupil kupní cenu platnou v den potvrzení objednávky, jako kdyby takové množstevní slevy nevyužil. Prodávající je oprávněn takovou svou pohledávku jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

10. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY UZAVŘENÉ S KUPUJÍCÍM PODNIKATELEM

10.1. Prodávající je oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím podnikatelem. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu podnikateli kupní cenu bez zbytečného odkladu, byla-li již uhrazena, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím podnikatelem.

10.2. V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší.

10.3. Má-li být společně se zbožím kupujícímu podnikateli poskytnut dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím podnikatele uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti. Toto ustanovení se neuplatní, dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy v důsledku uplatnění práv kupujícího z vadného plnění.

11. ZÁRUKA ZA JAKOST

11.1. Pokud prodávající prohlásí, že kupujícího uspokojí nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění, zejména tím, že mu vrátí kupní cenu, vymění věc nebo ji opraví anebo v této souvislosti poskytne službu, nebude-li mít věc vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce, poskytuje prodávající ke zboží záruku, a to v rozsahu uvedeném v takovém prohlášení (záruka za jakost). Záruka za jakost vznikne i prohlášením učiněným v reklamě dostupné nejpozději v okamžiku uzavření kupní smlouvy. Je-li obsah záruky obsažený v jiném prohlášení o záruce pro kupujícího méně příznivý než obsah záruky učiněné v reklamě, má přednost obsah uvedený v reklamě, ledaže byl před uzavřením smlouvy dodatečně upraven stejným nebo srovnatelným způsobem, jakým byla reklama učiněna. Záruka za jakost může být poskytnuta i uvedeném záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu zboží.

11.2. Nebude-li u jednotlivého Zboží uvedeno jinak, poskytuje prodávající kupujícímu záruku, že si zboží po dobu uvedenou v záruce uchová při obvyklém použití své funkce a výkonnost (dále jen „záruka“), a to:

a) v délce dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží v případě uzavření kupní smlouvy s kupujícím spotřebitelem,

b) v délce dvanácti měsíců od převzetí zboží v případě uzavření kupní smlouvy s kupujícím podnikatelem.

Lhůta končí dnem, který se číselným označením shoduje se dnem, kdy započala a o příslušný počet měsíců později. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruka za jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna v uvedené době.

11.3. Kupující má ze záruky právo na dodání nového zboží bez vad nebo na opravu zboží. Prodávající rovněž může v případě konkrétního zboží určit, že Kupující má nárok na vrácení kupní ceny, nebo poskytnutí služby v souvislosti se zbožím. V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží, neběží nová lhůta, rozhodující je lhůta začínající běžet dnem převzetí zboží kupujícím.

11.4. Má-li zboží uvést do provozu třetí osoba odlišná od prodávajícího, počíná záruční doba běžet až ode dne uvedení zboží do provozu, a to za podmínky, že kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí zboží a řádně a včas poskytl k uvedení zboží do provozu potřebnou součinnost.

11.5. Prodávající vydá kupujícímu nejpozději při převzetí zboží jako doklad o záruce daňový doklad – fakturu, která slouží jako potvrzení o záruce za jakost (dále jen „záruční list“) a obsahuje zákonem stanovené údaje, které jsou zapotřebí pro uplatnění záruky (zejm. název zboží, délka záruky, cena, sériové číslo, množství). Na výslovnou žádost poskytne prodávající kupujícímu záruční list v textové podobě, který obsahuje:

a) údaj, že má kupující ze zákona právo vůči prodávajícímu na bezplatnou nápravu a že toto právo není zárukou za jakost dotčeno, a

b) označení zboží, na niž se záruka vztahuje, obsah záruky, jméno a bydliště nebo sídlo poskytovatele záruky, postup k uplatnění práv ze záruky a podmínky záruky.

11.6. Záruční doba počíná běžet ode dne převzetí zboží kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v opravě na základě uplatnění záruky. Dojde-li v rámci uplatnění záruky k výměně zboží, pokračuje původní záruční doba. 

11.7. Záruka se nevztahuje na škody způsobené kupujícím, vzniklé opotřebením způsobeným obvyklým užíváním zboží, vzniklé nadměrným zatěžováním, chybnou obsluhou, neodborným nebo neoprávněným zásahem, jakož i použitím, údržbou či instalací, které jsou v rozporu s návodem.

11.8. Pro postup při uplatnění reklamace se použijí příslušná ustanovení čl. 10. těchto obchodních podmínek.

12. ODPOVĚDNOST ZA JAKOST PŘI PŘEVZETÍ

12.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a v případě kupujícího spotřebitele § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

12.2. ODPOVĚDNOST ZA JAKOST PŘI PŘEVZETÍ PŘI UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY S KUPUJÍCÍM SPOTŘEBITELEM

12.2.1. Je-li předmětem koupě hmotná movitá věc, která je propojena s digitálním obsahem nebo službou digitálního obsahu takovým způsobem, že by bez nich nemohla plnit své funkce (dále jen „věc s digitálními vlastnostmi“), použijí se ustanovení ohledně odpovědnosti za vady prodávajícího také na poskytování digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, i když je poskytuje třetí osoba. To neplatí, je-li z obsahu kupní smlouvy i z povahy věci zjevné, že jsou poskytovány samostatně.

12.2.2. Prodávající odpovídá kupujícímu spotřebiteli, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu spotřebiteli, že zboží:

– odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,

– je vhodné k účelu, pro který jej kupující spotřebitel požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a

– je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.

12.2.3. Prodávající dále odpovídá kupujícímu spotřebiteli, že vedle ujednaných vlastností:

– je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,

– zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující spotřebitel rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,

– je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující spotřebitel rozumně očekávat, a

– zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu spotřebiteli poskytl před uzavřením smlouvy.

12.2.4. Odpovědnost za vlastnosti, které nejsou ujednány, se však nepoužije v případě, že prodávající kupujícího spotřebitele před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost zboží liší a kupující spotřebitel s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.

12.2.5. Kupující spotřebitel bere na vědomí skutečnost, že, jsou-li společně se zbožím poskytovány dárky, nenáleží mu ohledně dárků žádná práva z vadného plnění.

12.2.6. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu spotřebiteli poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu. Vedle ujednaných aktualizací prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu spotřebiteli poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si věc po převzetí uchovala vlastnosti podle odst. 11.3. a 11.4. tohoto článku, a že bude na jejich dostupnost upozorněn:

– po dobu dvou let, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po dobu delší dvou let, po celou tuto dobu,

– po dobu, po kterou to kupující spotřebitel může rozumně očekávat, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytnuty jednorázově; to se posoudí podle druhu a účelu věci, povahy digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a s přihlédnutím k okolnostem při uzavření kupní smlouvy a povaze závazku.

Toto ustanovení se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího spotřebitele před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány nebudou a kupující spotřebitel s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.

Neprovedl-li kupující spotřebitel aktualizaci podle tohoto odstavce v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku neprovedené aktualizace. To neplatí v případě, že kupující spotřebitel nebyl upozorněn na aktualizaci nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl nesprávně v důsledku nedostatku v návodu. Mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne-li se vada v době podle tohoto odstavce, má se za to, že jsou digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně.

12.2.7. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující spotřebitel nemůže zboží užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

12.2.8. Kupující spotřebitel je oprávněn vytknout vadu, která se v rozporu s povinností prodávajícího na zboží projeví na v době dvou let od převzetí zboží. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi a mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, může kupující spotřebitel vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má kupující spotřebitel právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době. Vytkl-li kupující spotřebitel prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věc neběží po dobu, po kterou kupující spotřebitel nemůže věc užívat.

12.2.9. Právo z vadného plnění kupujícímu spotřebiteli nenáleží, pokud vadu sám způsobil.

12.2.10. Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.

12.2.11. Prodávající odpovídá kupujícímu spotřebiteli také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle kupní smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím spotřebitelem a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o věc s digitálními vlastnostmi.

12.2.12. Má-li zboží vadu, může kupující spotřebitel požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího spotřebitele. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.

12.2.13. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu spotřebiteli nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který kupující spotřebitel zboží koupil. K odstranění vady převezme prodávající zboží na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.

12.2.14. Kupující spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud

a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 občanského zákoníku,

b) se vada projeví opakovaně,

c) je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo

d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího spotřebitele.

Podstatné porušení smlouvy je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.

Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.

12.2.15. Kupující spotřebitel sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující spotřebitel změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující spotřebitel opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu spotřebiteli, že vady neodstraní, může kupující spotřebitel požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.

12.2.16. Kupující spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná. Odstoupí-li kupující spotřebitel od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu spotřebiteli kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží nebo co mu kupující spotřebitel prokáže, že zboží odeslal.

12.2.17. Práva z odpovědnosti za vady zboží se uplatňují u prodávajícího. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího spotřebitele bližším, kupující spotřebitel vytkne vadu u toho, kdo je určen k provedení opravy. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba podle předchozí věty, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací.

12.2.18. Prodávající je povinen kupujícímu spotřebiteli vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující spotřebitel požaduje a kontaktní údaje kupujícího spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

12.2.19. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do třiceti dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je kupující spotřebitel požadoval. Po marném uplynutí lhůty v tomto odstavci může kupující spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

Bližší a další informace o stavu reklamace získá kupující spotřebitel emailem: info[at]hrejsemnou.cz, nebo na tel.: +420 608 334 719.

12.2.20. Dopravu reklamovaného zboží prodávajícímu hradí kupující spotřebitel. V případě uznání oprávněnosti reklamace může kupující spotřebitel požádat o úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace vzniklých dopravou reklamovaného zboží. Reklamované opravené nebo vyměněné zboží zašle prodávající zpět na vlastní náklady.

12.3. ODPOVĚDNOST ZA JAKOST PŘI PŘEVZETÍ PŘI UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY S KUPUJÍCÍM PODNIKATELEM

12.3.1. Prodávající nese odpovědnost za vady zboží, které mělo zboží v době jeho předání kupujícímu podnikateli.

12.3.2. Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že při převzetí je zboží zejména v ujednaném množství, jakosti a provedení.

12.3.3. Kupující podnikatel je povinen zboží řádně prohlédnout bezodkladně po jeho předání a sdělit prodávajícímu vady zboží a pokud tak neučiní, platí, že zboží nemá žádné zjevné vady.

12.3.4. Je-li vada zboží nepodstatným porušením kupní smlouvy, může kupující podnikatel požadovat odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny. Prodávající je oprávněn rozhodnout, že namísto opravy dodá kupujícímu podnikateli nové zboží bez vad, zejména, je-li to hospodárnější s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady. Neodstraní-li prodávající vadu zboží včas nebo vadu zboží odmítne odstranit, může kupující podnikatel požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující podnikatel změnit bez souhlasu prodávajícího. Kupující podnikatel bere na vědomí, že dokud neuplatní své právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, je prodávající oprávněn dodat mu chybějící zboží nebo odstranit právní vadu (zejména dodat chybějící dokumenty).

12.3.5. Je-li vada zboží podstatným porušením kupní smlouvy, má kupující podnikatel právo na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějící věci nebo na odstranění vady opravou věci nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo na odstoupení od kupní smlouvy, přičemž je kupující podnikatel povinen prodávajícímu sdělit, které právo si zvolil, při vytknutí vady zboží. Provedenou volbu nemůže kupující podnikatel změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující podnikatel opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Pokud kupující podnikatel považuje vadu za podstatné porušení smlouvy, je povinen to prodávajícímu doložit. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu podnikateli, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit Pokud kupující podnikatel nesdělí prodávajícímu, jaké právo zvolil, při vytknutí vad u prodávajícího, má kupující podnikatel práva, jako by se jednalo o nepodstatné porušení kupní smlouvy.

12.3.6. Neoznámil-li kupující podnikatel vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.

12.3.7. Výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy nemůže kupující podnikatel požadovat v případě, že kupující podnikatel nemůže věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. to neplatí v případě, že:

a) došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady zboží;

b) kupující podnikatel použil zboží ještě před objevením vady;

c) kupující podnikatel nezpůsobil nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím; nebo

d) kupující zboží prodal ještě před objevením vady, spotřeboval ji anebo pozměnil zboží při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující podnikatel prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá mu náhradu do výše, v níž měl z použití zboží prospěch.

10.3.8. Práva z vadného plnění kupujícímu podnikateli nenáleží, pokud o vadě před převzetím věci věděl nebo vadu sám způsobil.

12.3.9. Nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, zboží prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena sjednána, nebo vyplývá-li to z povahy věci.

12.3.10. Kupující podnikatel je povinen reklamaci u prodávajícího uplatnit bez zbytečného odkladu od zjištění vady, přičemž kupující podnikatel je při uplatnění reklamace povinen popsat závadu a jak se projevuje, a dále informovat prodávajícího o tom, jaké právo si zvolil. Při zaslání zboží je kupující podnikatel povinen zabalit zboží tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení.

12.3.11. Reklamace je uplatněna okamžikem, kdy bylo prodávajícímu doručeno reklamované zboží.

12.3.12. Prodávající vystaví kupujícímu podnikateli potvrzení o přijetí reklamace bez zbytečného odkladu po jejím doručení a vyřídí reklamaci do 60 dní ode dne doručení oznámení o reklamaci a předmětného zboží, pokud se prodávající s kupujícím podnikatelem nedohodne na delší lhůtě. O vyřízení reklamace bude prodávajícího kupujícího podnikatele informovat prostřednictvím kontaktního e-mailu.

12.3.13. Dopravu reklamovaného zboží prodávajícímu hradí kupující podnikatel. V případě uznání oprávněnosti reklamace může kupující podnikatel požádat o úhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých dopravou reklamovaného zboží, a to ve výši nejmenší nutné. Za účelně vynaložené náklady se nepovažuje cesta vozem k uplatnění reklamace, expresní přeprava apod.

12.3.14. Bude-li reklamace posouzena jako neoprávněná, je kupující podnikatel povinen uhradit prodávajícímu náklady v této souvislosti prodávajícímu vzniklé, zejména dopravu zboží zpět kupujícímu podnikateli.

12.4. SPOLEČNÁ USTANOVENÍ K JAKOSTI PŘI PŘEVZETÍ

12.4.1. Práva z odpovědnosti za vady zboží může kupující konkrétně uplatnit v kterékoli provozovně prodávajícího, elektronickou poštou na adrese: info[at]hrejsemnou.cz anebo v písemné formě lze zasílat na níže uvedenou adresu:

IDEAIFY s.r.o.

Na Studních 71, 284 01 Kutná Hora

tel.: +420 608 334 719

e-mail: info[at]hrejsemnou.cz

Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávajícímu došlo vytknutí vady kupujícím.

12.4.2. Reklamované zboží kupující bez zbytečného odkladu dopraví osobně nebo zašle na místo uplatnění reklamace (běžnou formou, nikoli dobírkou); neučiní-li tak, a není-li z toho důvodu možné posoudit oprávněnost reklamace, není prodávající v prodlení. Vzhledem k tomu, že v rámci reklamačního řízení je nutno ověřit, zda kupující koupil reklamované zboží skutečně od prodávajícího, prodávající doporučuje, aby kupující vhodným způsobem tuto skutečnost doložil, a to např. předložením kopie dodacího listu či faktury. Je-li reklamace uznána jako oprávněná, bude po jejím vyřízení kupující vyzván k odběru zboží (je-li reklamace řešena opravou či výměnou). V případě zájmu může být po dohodě zboží kupujícímu zasláno (Českou poštou).

12.4.3. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

12.4.4. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.

12.4.5. Zboží je ke kupujícímu doručováno prostřednictvím dopravců. Pokud zásilka dorazí ke kupujícímu poškozená, prodávající doporučuje, aby kupující postupoval následovně:

Prohlédl zásilku před dopravcem.

V případě poškození obalu (pomačkaný, roztrhaný, rozmočený apod.) sepsal s dopravcem protokol o poškození zásilky.

V případě problému s dopravcem mohou kupující kontaktovat prodávajícího na adrese info[at]hrejsemnou.cz. Do předmětu zprávy je doporučeno uvést „Stížnost na dopravu“, dále popsat problém, uvést kontakty na sebe, číslo zásilky a číslo faktury. Prodávající bude takto oznámený problém řešit s dopravcem a oznámí kupujícím další postup. 

12.4.6. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.

13. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

1131. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.

13.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. m) občanského zákoníku.

13.3. Kupující spotřebitel, jehož právo bylo dotčeno nekalou obchodní praktikou dle ustanovení § 4 a násl. zákona o ochraně spotřebitele (dále jen „nekalé obchodní praktiky“), může vedle nároků plynoucích z občanského zákoníku a těchto obchodních podmínek:

a) odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 90 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy, nebo

b) požadovat přiměřené snížení kupní ceny v rozsahu odpovídajícím povaze a závažnosti nekalé obchodní praktiky.

13.4. Kupující spotřebitel nemůže odstoupit od kupní smlouvy, prokáže-li prodávající, že je to s ohledem na předmět kupní smlouvy, povahu a závažnost nekalé obchodní praktiky nepřiměřené.

13.5. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické pošty na emailové adrese info[at]hrejsemnou.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího spotřebitele zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího spotřebitele. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou prodávajícím stanovena.

13.6. Prodávající tímto informuje kupujícího spotřebitele, že má právo podat návrh na zahájení mimosoudního řízení ve věci spotřebitelského sporu vzniklého z uzavřené kupní smlouvy, a to nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé. Věcně příslušným subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím spotřebitelem je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Spor lze též řešit on-line prostřednictvím k tomu určené ODR platformy nacházející se na internetové adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr

Pravidla stanovená Českou obchodní inspekcí, která upravují postup při mimosoudním řešení spotřebitelských sporů, stejně jako formulář pro podání návrhu, jsou kupujícímu spotřebiteli k dispozici na internetových stránkách České obchodní inspekce na adrese: adr.coi.cz anebo www.coi.cz.

13.7. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

13.8. Kupující spotřebitel se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

13.9. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

14. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

14.1. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu, který naleznete na www.hrejsemnou.cz v sekci Ochrana osobních údajů.

15. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ A UKLÁDÁNÍ COOKIES

15.1. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.

15.2. Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení kupujícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.

16. DORUČOVÁNÍ

16.1. Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.

17. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

17.1. Nestanoví-li tyto obchodní podmínky jinak, řídí se práva a povinnosti účastníků příslušnými ustanoveními obecně závazných předpisů platných v České republice.

17.2. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).

17.3. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

17.4. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

17.5. Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 01. 11. 2024. Aktuální znění podmínek je vždy dostupné na hrejsemnou.cz.

17.6. Odesláním objednávky, rezervační objednávky či rezervace zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, a že s nimi bez výhrad souhlasí.

17.7. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa sídla: IDEAIFY s.r.o., Na Studních 71, 284 01 Kutná Hora, adresa elektronické pošty info[at]hrejsemnou.cz, telefon +420 608 334 719. Prodávající neposkytuje jiný prostředek on-line komunikace.