Která sociální síť je pro vás ta pravá?

Chcete úspěšně prodávat svou značku (brand) nebo službu? Tak musíte dnes začít efektivně využívat snadno dostupné sociální sítě. Co vám sociální sítě nabízejí? Rozhodně vám mohou pomoci oslovit nové cílové publikum, zvýšit návštěvnost na vašem webu, získávat reference a usnadňovat klientů získat povědomí o vás a vaší značce. Chceme-li to udělat, musíte pochopit, že existují různé platformy sociálních sítí, a ne všechny mají potenciál v rozvoji vašemu podnikání v dané oblasti vašeho působení.

Když máte osobní účet na Facebooku, Instagramu, Twitteru nebo Linkedinu, nemusí to nutně znamenat, že zrovna všechny tyto sociální sítě jsou pro vás ty pravé. Musíte si položit důležitou otázku: “kdo je nebo kdo má být můj potencionální klient!

Myslete na to, že zviditelnění, chcete-li propagace vašeho brandu, služeb nebo webu na sociálních médiích je velmi časově náročná. Může být i finančně.

Osobně doporučuji, vždy začít s jednou nebo dvěma platformami sociálních médií, které jsou pro vaše podnikání nejvhodnější. K ulehčení práce, je dobré zajistit automatizaci publikování, nebo “něco” co mi to výrazně usnadní.

Trochu statistik

Sociální sítě v ČR

  • Počet lidí na internetu – 7 milionů (80,7 % z populace 16+)
  • Denních počet uživatelů internetu – 6,1 milionů (70 % z populace 16+)
  • Na sociálních sítích se pohybuje– 5,7 milionů lidí
  • Počet lidí na sociálních sítích via mobil – 4,8 milionů
  • Průměrný denní čas na sítích – 143 minut

Muži vs. ženy

Celkově sociální sítě v ČR využívá 52,6 % žen a 49,4 % mužů.

  • Facebook: 51 % ženy – 49 % muži
  • Instagram: 54 % ženy – 46 % muži
  • LinkedIn: 45 % ženy – 55 % muži
  • Twitter: 26 % ženy – 74 % muži
  • Snapchat: 65 % ženy – 35 % muži

Jednotlivé sociální sítě

  • Facebook – 5,3 milionů
  • Instagram – 2,3 milionů
  • LinkedIn – 1,6 milionů
  • Twitter – 389 tisíc
  • Snapchat – 615 tisíc

Zajímavosti

  • průměrný roční nárůst uživatelů sociálních sítí v ČR je 3,3 procentního bodu
  • 8 % seniorů nad 65 let využívá sociální sítě
  • 10 % českých studentů si přes sociální sítě sjednalo v roce 2018 ubytování v soukromí na dovolené
  • 9 % studentů si na sítích domluvilo spolujízdu
  • 16 % žen na mateřské a rodičovské si mezi sebou prodává nepotřebné věci na sociálních sítích
  • ½ firem zkoušela v roce 2017 hledat nové zaměstnance přes sociální sítě (a dokonce tři čtvrtiny velkých firem s více než 250 zaměstnanci)

Facebook: Ideální pro budování komunity

Facebook je aktuálně nejpoužívanější sociální síť s aktuálním počtem 2,7 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Používání Facebooku je celkem snadný způsob, jak budovat komunitu podobně smýšlejících lidí.

Bohužel dnes více než včera platí, že kdo Facebooku neplatí, není jeho obsah dostatečně vidět. Pouhé sdílení vašeho obsahu na Facebooku rozhodně už nemá stejný dopad jako kdysi při vzniku této sociální sítě.

Výhodou Facebooku je, že můžete vytvářet stránky a hlavně fanouškovské skupiny. Vytvořením aktivní skupiny můžete přilákat své cílové publikum. Ta pak může vzájemně komunikovat, diskutovat o tématech a sdílet názory spojené s oblastí, oborem nebo zaměřením vašeho webu.

Vytvoření takovéto komunity potenciálních klientů znamená, že můžete nabízet formou vašich příspěvků informace o produktech a službách kterým se věnujete.

Nezapomeňte, že musíte téměř 24/7 zajišťovat práci administrátora (moderátora) této skupiny, jinak se může stát, že se vám konkurence postará o odchod potencionálních klientů pryč.

Twitter: Ideální pro rychlé sdílení obsahu

Sociální sít Twitter je další široce používaná sociální síť s  počtem přibližně 330 milionů aktivních uživatelů měsíčně. V ČR není až tak oblíbená. Twitter – je ideální pro sdílení odkazů na váš obsah. Pokud je váš web plný zajímavých a poučných článků, může být pro vás Twitter.

Twitter je ideální pro sdílení citací z vašich článků. Výhodou může být to, že i bez finanční podpory je tu efekt zobrazování.

Instagram: Ideální pro vizuální vypravěč o vaší značce

Pokud se váš web zaměřuje na kvalitní obrázky, Instagram může být ta pravá sociální síť na sdílet. Instagram je ideálním místem pro propagaci vaší značky. Vysokou efektivnost, vám zajistí placená podpora.

YouTube: Ideální pro videoobsah

Přidáním videí na YouTube kanál budete sdílet svůj obsah s mnohem větším a širším publikem (celosvětově asi 2 miliardy). Videa vám dávají větší šanci přilákat na váš web více klientů a zákazníků.

Pinterest: Ideální pro vizuální vypravěče

Pinterest není u nás tolik v oblibě, je to škoda, ale třeba letos to bude jiné. Celosvětově má 400 miliony uživatelů měsíčně, kteří se zajímají o různé nápady a inspirace. Můžete na této sociální síti najít spoustu nápadů, rad a odpovědí na vaše podnikání. Stejně jak může někdo inspirovat vás, tak přesně můžete inspirovat i vy někoho a i tak můžete získat zajímavé klienty.

Další sociální sítě

  • LinkedIn
  • Reddit
  • Snapchat
  • TikTok
  • WeChat
  • WhatsApp
  • VK
  • Telegram